Biofotonen therapie Lyme

De zon voorziet ons van de energie die nodig is om te kunnen leven. Ons lichaam neemt zonlicht op via de ogen, huid, spijsvertering en ademhaling. Vervolgens zet ons lichaam dit zonlicht om in lichaamseigen licht. Dit lichaamseigen licht heet 'biofotonen' en is aanwezig in al onze lichaamscellen. Biofotonen spelen een belangrijke rol bij de aansturing en uitvoering van alle lichaamsfuncties. Een dagelijkse dosis zonlicht is daarom essentieel om fit en gezond te blijven. We leven vaak binnen, waar weinig zonlicht aanwezig is. En we nemen lucht, water en voedsel tot ons dat arm is aan zonlicht. Hierdoor voorzien we ons lichaam niet in zijn dagelijkse behoefte aan zonlicht. Er ontstaat dan een tekort aan biofotonen in de lichaamscellen en daardoor ontwikkelen we ziekten. Fotonentherapie compenseert het gebrek aan biofotonen en herstelt zo de gezondheid.

Zonlicht

Ons lichaam neemt zonlicht op. De zon is de primaire bron van energie voor al het leven op aarde. Niet alleen planten maar ook wij mensen ontvangen een groot deel van onze energie van de zon. Ons totale lichaam is een grote lichtreceptor. Alle lichaamscellen absorberen de lichtenergie van zonlicht, de zogenaamde fotonen. Ons lichaam is uitgerust om zonlicht op te nemen van verschillende energiebronnen:

1. De zon
    Via de huid en ogen kunnen we zonlicht direct opnemen.
  2. Lucht, water en voedsel
    Via de ademhaling en spijsvertering nemen we zonlicht indirect op uit lucht, water en voeding. Deze natuurlijke energiebronnen functioneren als accu's die zonlicht opnemen, opslaan en afgeven.

Ons lichaam produceert biofotonen

Ons lichaam zet het opgenomen zonlicht om in lichaamseigen licht; de biofotonen. 'Bio' betekent leven en 'foton' betekent licht. Deze biofotonen verspreiden zich naar alle lichaamscellen. Ons lichaam produceert biofotonen door middel van de Hyper Photon 3D met deze kenmerken:

• laserlicht;
  • infrarood en rood licht;
  • een lage intensiteit;
  • een pulsatie met een breed frequentiespectrum.

Al onze lichaamscellen stralen continu licht uit. Deze uitzending van licht is meetbaar. Het bestaan van biofotonen wordt sinds 1975 aangetoond door de Biofysische wetenschap.

Biofotonen zorgen voor alle processen in ons lichaam

Biofotonen verzorgen de aansturing en uitvoering van alle lichaamsfuncties. Onze cellen gebruikt de biofotonen voor twee functies:

• Communicatie
    Biofotonen zijn de dragers van informatie die nodig zijn voor de aansturing van alle processen in ons lichaam. Ons lichaam stuurt zichzelf niet alleen aan met chemische stoffen en elektrische signalen maar ook met licht.
  • Energievoorziening
    Biofotonen zijn de bron van energie die nodig is voor de uitvoering van alle processen in het lichaam.

Te weinig zonlicht veroorzaakt gezondheidsklachten

Voldoende opname van zonlicht is nodig voor optimale lichaamsfuncties. Wij zijn bestemd om in een natuurlijke omgeving te leven. In de natuur nemen we zonlicht op via de huid en ogen van zonsopgang tot zonsondergang. Daarnaast nemen we lucht, water en voedsel tot ons dat rijk is aan zonlicht. De hoeveelheid zonlicht, die ons lichaam in de natuur opneemt, is onze benodigde dagelijkse dosis. Deze hoeveelheid heeft ons lichaam nodig om goed te functioneren en gezond te blijven. We leven tegenwoordig meestal in een onnatuurlijke omgeving.

Te weinig opname van zonlicht is een oorzaak van ziekten. Binnen in gebouwen is de hoeveelheid zonlicht aanzienlijk minder dan buiten. We nemen binnen te weinig zonlicht op via de huid en ogen. Daarnaast nemen we lucht, water en voedsel tot ons, dat arm is aan zonlicht. De hoeveelheid zonlicht die ons lichaam dan opneemt voorziet niet in de behoefte van het lichaam. Hierdoor ontwikkelen we een gebrek aan biofotonen in de lichaamscellen. Zowel de cellen als ons hele lichaam functioneren daardoor niet optimaal. Met als gevolg dat op den duur allerlei gezondheidsklachten ontstaan.

Fotonen- en softlasertherapie is effectief bij veel aandoeningen

Een behandeling met fotonentherapie is zowel voeding als medicijn. Veel mensen gebruiken fotonentherapie om hun eigen gezondheid te verzorgen en herstellen. Daarnaast gebruiken medische professionals deze therapiemethode voor het herstel van ziekte. Fotonentherapie is inzetbaar bij een breed spectrum aan indicaties:

• Lichamelijke aandoeningen
    Chronische en acute aandoeningen van het zenuwstelsel, hormoonstelsel, immuunsysteem, ademhalingsstelsel, circulatiestelsel, spijsverteringsstelsel, bewegingsapparaat, urinewegstelsel en de huid, chronische vermoeidheid, pijnklachten, onverklaarbare lichamelijke klachten, infectieziekten, verzwakte afweer, slaapproblemen, stress- en spanningsklachten, verwondingen en blessures, herstel na operatie, ziekte, ongeval en sportprestatie.
  • Emotionele aandoeningen
  • Mentale aandoeningen

Fotonen- en softlasertherapie is evidence-based medicine

De herstellende werking van zacht infrarood laserlicht wordt sinds 1966 wetenschappelijk onderzocht en aangetoond. Databanken bevatten inmiddels ruim 4000 publicaties van onderzoeken. Apparatuur voor fotonen- en softlasertherapie wordt sinds 1970 wereldwijd toegepast. De therapie met zacht infrarood laserlicht heeft internationaal meerdere namen, zoals: Low Level Laser Therapy, Cold Laser Therapy, Softlasertherapy, Laser Phototherapy, Photontherapy. Het biofotonen onderzoek biedt een verklaringsmodel voor de werking van deze therapie.